V poslednom čase sa zamýšľam, ako skutočne efektívne prežiť tento čas v zatvorený v karanténe pred koronavírusom. Môžem sa zamýšľať akokoľvek dlho, vždy mi vyjde len jedno: „Rob to, čo je podstatné.“
A to je celá pointa efektívneho využitia času v tomto období – robiť to, čo je podstatné, čo je dôležité, neflákať sa.

Môžem uviesť aj zopár príkladov. Tak napríklad:

  • poobede si nepôjdem ľahnúť, ale pôjdem sa prejsť do prírody, alebo skočím na bicykel
  • namiesto sledovania televízie a surfovania po internete si skôr prečítam hodnotnú knihu alebo kvalitný článok
  • nebudem spať do desiatej rána, ale vstanem o šiestej a využijem čas zrána prechádzkou vonku
  • budem sa venovať svojej rodine, deťom, manželovi/manželke…

…tých príkladov by som mohol uviesť veľké množstvo, ale každý z vás vie, čo som tým chcel povedať, že? Netreba sa flákať, ale makať. To, čo teraz zasejem, neskôr budem aj žať. Čo chcem siať? Prespaté dni, preflákané hodiny na internete, konzumáciu nezdravého jedla, alebo zasejem kvalitné prechádzky v prírode (s rúškom samozrejme!), čítanie kníh, vzdelávanie sa, tvorenie nových vecí…Po koronakríze sa to všetko odzrkadlí buď pozitívne alebo negatívne.

Biznis nezaostáva…

Môže sa zdať, že premýšľať nad podnikaním už nemá zmysel…Práve naopak! Keď skončí koronavírusová epidémia a život sa vráti naspäť do normálu, z recesie sa stane konjunktúra, čo znamená, že hospodárstvo začne znova „dýchať“ a podniky začnú opäť dosahovať zisky. Toto obdobie je tiež jedným z najvýhodnejších, čo sa týka rozbehnutia nového biznisu – ľudia začnú opäť nakupovať produkty a využívať služby ako pred krízou.

Preto je dôležité teraz nezaspať, a, ako som už na začiatku napísal, využívať čas efektívne. Či už ste nejaký biznis mali rozbehnutý alebo ho plánujete po tejto kríze rozbehnúť, je neuveriteľne dôležité stráviť teraz čas premýšľaním a plánovaním. Napríklad:

  • Naplánujte si marketingovú stratégiu. Či si to premyslíte a naplánujete sami alebo s pomocou profesionálov, na tom nezáleží. Po tom, čo budete mať stratégiu hotovú, budete mať veľkú konkurenčnú výhodu. Neskôr ju už len aplikujete v praxi.
  • Zhodnoťte si kladné a záporné stránky svojho podnikania. Či podnikanie máte alebo nemáte rozbehnuté, zhodnoťte si pozitíva a negatíva svojho podnikania. Takto zistíte, čo môžete zlepšiť v budúcnosti alebo aktuálne.
  • Rozbehnite svoje podnikanie. Všetko si pripravte, nastavte, zhromaždite, dohodnite sa. Ak už budete mať všetko pripravené, po skončení krízy sa oficiálne zaregistrujte na úrade a začnite podnikať.
  • premýšľajte nad začatím podnikania. A nechajte sa tiež inšpirovať od iných. Premýšľajte, čo vám chýba, čo by ste chceli mať a nie je to, čo chcú a po čom ľudia túžia. Keď to uchopíte a zistíte, že to môžu fungovať, smelo do toho!

Existuje množstvo vecí, čo môžete robiť v tomto období. Dôležité je, a opäť to píšem, NEZASPAŤ! Ak „spíte“, nikam sa nehýbete, v ničom nenapredujete, veci sa nebudú vyvíjať správnym smerom. Využite tento čas efektívne. 🙂

Ako efektívne prežiť krízu koronavírusu?